mosentattoo

Alla inlägg under december 2011

Av Måns - 26 december 2011 21:14

Hej där!


Nu va det ett tag sen jag skrev, jag ber om ursäkt för det men till mitt försvar så kan jag säga att mitt internet har inte fungerat så bra den senaste tiden!

Det är inte så mycket som har hänt förutom fylla och hockey!

Jo, det var ju den här dagen också som kallas julafton, hoppas ni hade en bra sådan! Själv hade jag en kanon go jul, alla i familjen var samlade sen några år tillbaka, det va riktigt mysigt.

Om någon är intresserad så fick jag:

- Årskort i klacken

- Blåvit plånbok, fickplunta, tröja.

- Strumpor och kalsonger

- 2 steg från Håkan

- PS2 kontroll


Jag var även på midnattsmässa uppe i kyrkan på julafton, ni som inte har varit på den, kristna som ateister, gå på en sådan! Dom är as mysiga!

Igår var jag på närkrogen är i Mölndal med Rodde, Sara och Therese <3

Vi drack och körde quiz, det gick dock inte så jävla bra, 10/40 poäng... Men vi kör på de nästa vecka igen!

Idag var jag på hockey för första gången på typ 4 år och det var ganska kul faktiskt. Ska tillbaka till Scandinavium den 16:de januari då Frölunda möter AIK... Vi ska busa lite med råttorna, överraska dom kan man också kalla det.


Imon står jobb högst upp på listan så upp vid 5 och åka iväg och jobba... Ser inte direkt fram emot det, men vad gör man inte för pengar??


Nä, nu ska jag nog lägga mig i sängen och gotta ner mig tillsammans med en go film, om jag känner mig riktigt bra så blir det "Två steg från Håkan"!!

Ha det gött så försöker jag skriva imon!

Av Måns - 19 december 2011 21:51

... bildades vårt kära lag

Nittonhundrafyra börja vi att stötta

laget som står här idag

Nittonhundrafyra börja vi att stötta

laget som står här idag

Änglarna!

I finaler o i kval

Hamburg, Dundee, Sparta, Prag

Nittonhundrafyra börja vi att stötta

kärleken blir aldrig svag

Nittonhundrafyra börja vi att stötta

kärleken blir aldrig svag

Änglarna!"

Jag lever för blåvitt, jag följer blåvitt i alla lägen, jag stöttar dom vad som än händer, de har räddat mig så många gånger!

Jag har alltid varit en stolt ängel, men dagen då jag blev frälst var 2007 en kylig oktober kväll. Man stod på nya Ullevi och regnet piskade en i ansiktet. Det var närmare 50000 till i publiken varav max 100 Trelleborgare. Spänningen var på topp. Jag kommer ihåg att jag inte kunde sova dagen innan och när väl den här dagen kom, sanningens dag, då vet jag inte vart jag skulle ta vägen.

IFK Göteborg var så nära att ta SM-guldet och vet ni vad?

Dom lyckades!!

Några minuter innan slutsignalen så såg man hur folket samlades vid grindarna på väg in mot plan. När domaren väl blåste av matchen så var det som att se en hel armé av blåvita änglar springa in på planen. Det var inte bara från ett håll utan det var ifrån många olika håll.

Den känslan som man hade innan av nervösitet, kyla, förväntan och kanske lite irritation var som bortblåst. Vi hade fått den bästa gåvan! Vi var Sveriges mesta mästare, vi ÄR Sveriges mesta mästare!

18 SM-guld, 5 Svenska cupen-guld, 2 Uefa cup-guld... Vad mer kan man säga?


En annan match som jag heller aldrig kommer glömma var i början av 2009, första matchen på Gamla Ullevi.

Det var påskafton och vi slog Djurgården med 6-0!


Jag skulle kunna göra allt för blåvitt, det finns ingen gräns! Nu är det "bara" 104 dagar kvar tills man är på väg upp mot Södertälje och ser årets första Allsvenskamatch med en ny tränare, Mikael Stahre... Vad kan man säga om han än att han snodde 1 SM-guld och 1 Svenska cupen-guld ifrån oss när han tränade AIK. Visst han verkar vara en jävligt bra tränare men gör han inte bra ifrån sig, dvs antingen vinna Allsvenskan eller cupen eller ta oss ut i Europa så kan han dra åt helvete!


"Vi sjunger högt för vårat lag

vi stöttar er i med- och motgång

Blåvitt ska alltid finnas kvar

och vi ska minnas Bebben Johansson i alla våra dar.

En enda kärlek blå och vit

för vi e blåvitt Götets stolthet

Och i Europa har vi vunnit

ÖIS och Gais här har ni laget som har 18 SM-guld!"

         

Av Måns - 18 december 2011 14:08

Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont

Fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod

Som ett hjärta som vägrar sluta slå

när varje bön gått åt, fortsätt

när jag fallit tungt

på ditt minnes skrothög

på samma gator som Cederhök


Blitt sparkad runt några gånger

Som en del måste bli

för o fatta vad som betyder nåt

och vem som går att lita på

men när du var med mig

Musiken slutade aldrig

Du bara får mig att hänga kvar


Fortsätt när dom lynchat sista hoppet

Fortsätt när allt du levt för du räknats ut som ett skämt

Där under träden, bakom stängslet

finns en stig för dig, fortsätt

När du blir gammal

När du somnar

Med det sista dom sa i din dörr

"Håkan du var bättre förr"


Blitt sparkad runt några gånger

Som en del måste bli

för o fatta vad som betyder nåt

och vem som går att lita på

men när du var med mig

Musiken slutade aldrig

Du bara får mig att hänga kvar

För jag tror

när vi går genom tiden

Att allt det bästa

inte hänt än

  

Av Måns - 18 december 2011 01:01

Hej på er!


Just nu sitter jag och lyssnar på musik och pratar med min underbara kompis Rodde!

Jag gaddade min far förut och här har ni resultatet:

 

Den är inte helt färdig ännu, ska lägga i lite skuggningar och fixa linjerna etapp 1 är klar!


Tänkte bara säga att nu under nattvisten så har jag gjort en sak som ni får reda på imorgon, haha, så vi hörs imorgon!

Tänkte även berätta lite mer om den här blåvita hysterin som jag lider av!

Ha det gött!

Av Måns - 17 december 2011 18:48

Hallå på er!


Till en början ber ja om ursäkt för att jag inte har skrivit på några dagar men den här veckan har allt varit kaos..


Jag kom hem kl 4 imorse efter en trevlig kväll/natt på stan me olika människor, däribland två änglar, otroligt gött att få träffa lite blåvita själar igen!

Jag skulle upp 8 imorse hade jag tänkt för Andrea skulle komma vid 11 och jag hade tänkt att duscha o äta och så i lugn och ro innan men istället låg jag och drog mig till 9.45 Det blev till att duscha och sen sticka! Andrea kom med tåget vid 11 och vi snackade lite om hur det var eftersom vi gjorde slut i onsdags... Måste bara säga att det va otroligt gott att få träffa henne i alla fall <3

Efter att jag hade lämnat av henne vid tåget kl 14.00 så gick jag in på närkrogen i Mölndal, R.I.K (Royale Indian Kitchen), tog mig ett glas och tjöta med några.

När jag kom hem så tänkte jag, mamma och pappa att vi skulle köra en annan variant på nyår. Vi brukar skicka upp raketer.. men i år så ska vi köra lite pyroteknik!!!

Jag har köpt på mig lite bangers, bengaler, isfacklor, blinkers och rökbomber! Här ska de visas vilka som är störst bäst och vackrast! Vi ska, tillsammans med två andra blåvitare, gå till en liten gräsplätt utanför där vi bor och marschera dit med bengaler och isfacklorna och sen drar vi på blåa och vita rökbomber! Det kommer bli legendariskt!!


Nu sitter jag och skissar på kanske den mest betydelsefulla gaddningen jag någonsin kommer göra på någon och offret är min far! Jag ska göra IFK Göteborgs logga och det kommer att bli en ära!


Jag gör ett inlägg senare i dag/natt och lägger upp bild =)


Ha de gött sålänge!

Av Måns - 12 december 2011 21:19

Hej på er! =)


Rubriken är inte så farlig som den låter, det är nämligen min kompis Danne som blev av med sin gaddningsoskuld i lördags.

Jag och Danne har känt varandra sen jag kom hem från BB i stort sätt, våra föräldrar kände varandra. Vi har många goa minnen men ett speciellt är när vi var i Danmark 2006 och spanade på tjejer, haha!

Jag känner mig hedrad som fick göra hans första gaddning och vad han skulle göra, ja det var ett problem. Han visste inte riktigt men efter många om och men så bestämde han sig för en dödskalle.

Vi kollade runt efter olika dödskallar och vi hittade många snygga, bland annat denna:

 

Hela alltet tog ca en timme och han fick den på vaden.

Jag tycker det gick ganska snabbt men det tror jag inte Danne höll med om när han låg där och led, mohaha.

Resultatet blev såhär:

 

Han blev nöjd och det är jag glad över!


Lite om vad som hänt idag!

Vaknade och kände att jag skulle sjukanmäla mig för jag orkade verkligen inte med skolan idag. Men så kom jag på att jag va tvungen för jag har 6 prov och 7 inlämningar denna vecka... Det första jag får höra när jag kommer till skolan 08.15 äe att vi bara har första lektionen......!

När jag kom hem så sov jag fram tills typ halv 3 och sen träffade jag Ewe en stund. Vi pratade om dieten som hon går på just nu och jag också ska börja med, LCHF.

Men nu ska jag fortsätta att plugga lite innan man ska sova.

Ha det gött så hörs vi imorgon!<3

Av Måns - 11 december 2011 21:13

Gokväll alla!


Jag har stött på många som är emot att jag gaddar och ja säger bara en sak.. skit i vad jag gör! Dom som vill att jag ska gadda dom är deras beslut och inga andras! Vi gaddar oss för att vi tycker det är snyggt, det är också konst! Så back of!


Min första gaddning va på min underbara vän Ewe! Hon har sagt länge att om jag skaffade mig en maskin så skulle jag få göra en smily på hennes tå, och jag höll vad jag lova. På höger stortå blev de en glad och på vänster stortå blev de en ledsen.

Vi har snackat sen i somras om att göra en kompis tattoo och att vi ska skriva:

"Man måste genom skam

man måste genom drömmar

man måste dö några gånger

innan man kan leva"

Just dom textraderna stämmer så jävla bra in på livet!


Nu när jag hade gaddat hennes tår så bestämmde vi att jag också gör det så blir de som en kopmpis tattoo. Men nu, 3 veckor efter, så finns dom inte kvar, haha!

Så vad säger du bästis, ska vi köra på den som vi tänkte på innan??   


 

Av Måns - 11 december 2011 12:55

som jag skriver på den här bloggen!


Jag har haft bloggar innan och det har gått bra till en början men efterhand så blir de sämre...

Nu har jag i alla fall tagit tag i det igen och jag tänkte skriva om lite allt möjligt, om vad som händer och vad jag tycker och tänker om olika saker, men först och främst så kommer jag skriva om tatuering.

Jag har precis börjat tatuera själv hemma så här kommer bilder och tankar komma upp!

Ni får gärna kontakta mig om det finns något som ni tänker på, då är min mailadress:

christian.johansson93@gmail.com


Liten kortfattad presentation om vem jag är då..

Namn: Måns Christian Johansson

Ålder: 18

Bor: Mölndal

Sysselsättning: Gymnasiet, läser turism i Kungsbacka, sista året. Ibland jobbar jag som flyttgubbe.

Tatueringar: Prayinghands på handen, ichtus på handen, "evigt trogen"-blåvitt på armen, "Göteborg" på armen.

Gillar: Kompisar, tjejen, blåvitt, Göteborg, musik, gitarren, lediga dagar, dricka socialt.

Ogillar: Hur Sverige ser ut idag, falska och oärliga personer, personer som inte kan stå upp för de dom tycker.


Jag kommer att skriva ett inlägg senare idag och då kommer en gaddning upp!

Ha en trevlig 3:de advent!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenare!
Mitt namn är Måns och jag är 19 år. Kolla gärna in min blogg om tatueringar och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards