mosentattoo

Alla inlägg under januari 2012

Av Måns - 31 januari 2012 22:50

Av Måns - 31 januari 2012 22:44

Hej på er!


Nu har jag precis gaddat min kompis och han skrev en liten text; "Tanken av ett liv utan dig får mig att falla på knä".

Denna texten gjorde jag på hans vad. Tyvärr glömde jag ta kort på den men det va la lika bra det för är inte klar med den, ska göra klart den på måndag!

Igår gaddade jag även Ewe och jag kan ju säga att det va inte den snyggaste jag har gjort.. Men ball var den och får fixa även denna när den har läkt, haha!


Idag var jag i skolan för en lektion och det kommer jag även vara imon... Fattar inte varför dom lägger in en lektion när alla andra är inställda.. Menmen.. Imon blir det även jobb och efter jobbet så ska jag, Moa och Malin ut!! Skit i om man ska till skolan och jobbet dagen efter, lev nu, livet är kort!


Sitter och funderar på om jag ska göra min 10:de gaddning nu, och i så fall så blir det en gitarr! Får se om jag orkar, ska ta mig en cigg, hämta lite cola och sen ringa! Sen efter det, då får vi se om jag orkar, haha!


Hoppas ni har det bra där ute i det kalla Sverige och att allt funkar som det ska!

Om jag gaddar mig idag så blir det ett inlägg senare!

Ha de gött!

Av Måns - 29 januari 2012 15:36

Hej på er!


Nu va man hemma igen efter en liten men underbar tripp i Danmark! 

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering på ett tag, men den här veckan har varit ett helvete!! Men inget mer om det för det är en ny vecka imon och nya möjligheter då!


Igår gick jag upp vid halv 7 och vi åkte en timme senare typ.. Vi kom fram till Kobenhavn vid 2 efter att vi har stannat och käkat och rökt! 

När vi kom fram så checka vi in och sen gick vi ut på Ströget och kolla lite i affärerna och gick på några pubar.

När vi kom hem så gick vi och la oss en stund, vi va ju as trötta.. men sen när vi väl vakna så gjorde vi oss iordning och gick ut och käka och sen gick vi till en engelsk pub som va riktigt go! Äkta engelska gubbar och go live musik!

Sen va det bara att gå hem och lägga sig för då var man död!


Idag gick vi upp och åt frukost och gjorde oss iordning! Det var riktigt kallt och det snöade när vi gick ut och rökade så bestämde oss för att packa och åka till någon Super-Market så jag kunde få köpa med mig sprit hem, haha! Sen satte vi oss i bilen och körde hem! 

Även om vi inte var där så länge så känner jag redan nu att jag har laddat upp mina batterier!


Min vecka är inte så jobbig, så här ser den ut:

Måndag - Skola och gym

Tisdag - Ledig från skolan och ska på möte på kvällen

Onsdag - Skola och jobb

Torsdag - Skola och jobb

Fredag - Ledig från skolan och ut med Linda och Nellié på kvällen

Lördag & Söndag - Jobba på Båtmässan!!


Jag skriver ett inlägg senare också! 

Ha de gött sålänge!

...

Av Måns - 23 januari 2012 18:31

Hej på er!


Idag har det varit en helvetesdag! Och, nej, det blir inte bra om alla tjötar hela tiden.. back of!

Kanske lite smått irriterad idag så det blir inget långt inlägg ikväll!


Min kära kompis Rodde påminde mig förut om att jag skulle ju skriva ett inlägg igår om något som inte många vet om mig och jag ber om ursäkt för att jag glömde det men det kommer imorgon.. om jag överlever dagen!


Imon blir det skola 08.25-16-10 sedan direkt till jobbet mellan 17.30-21.00




Ha det gött!

Av Måns - 22 januari 2012 20:40

Hej på er!


Nu gjorde mina föräldrar något väldigt spontant och beställde ett hotellrum på lördag i Köpenhamn!

Så vi ska dra ner med bilen på lördag morgon och komma hem på söndag!

Jag är jävligt glad att få komma bort även om det bara är två dagar, men det ska bli så skönt att bara få komma iväg ifrån allt.. All stress, allt tjöt och allt annat jobbigt!!

Danmark, her kommer jeg!


Nu ska jag nog krypa ner i sängen och kolla på film och tjocka mig lite som vanligt!

Får se om det kanske blir ett till inlägg senare eller om det blir imon istället!


Ha det gött sålänge!

Av Måns - 22 januari 2012 15:14

...det handlar min debattartikel om som jag håller på att skriva nu.. på engelska!

Börjar bli lite rastlös nu när man pluggat ett tag!


Lite senare idag tänkte jag skriva om en sak som inte många av er vet om mig!


Ewes hund, Tyson!

 


Min lilla jobbiga skäggis, Schabo!

 


Ha det gött!

Av Måns - 22 januari 2012 14:22


En pojke sköt sig ut från skolgården
Det är på alla framsidor
Och jag förstår honom för folk skrattade åt mig
När jag pratade om dig när jag försvarade dig
Jag gick runt och mumlade, jag sa inget mer
Bakgator, jag mötte dig på bakgator


Dom kommer kliva på dig, dom kommer kliva på dig igen.


Jag fick lift ner till Malmö på ett statoilflak
Sökte varje jobb, ja varje jobb jag kunde hitta
till sist en tatuerare dom sa du är för ung och så är det med det
Ta ett råd - åk tillbaka hem
Mina ögon brann, när jag hörde det
Så jag stal en bil för inga bilar gav lift tillbaka


Dom skulle kliva på mig, dom skulle kliva på mig igen.


Jag sålde 14 gram marocko finest
I korridoren på Åvägens studenthem
En dag ringde en "Klas" från ett skivbolag
Och sa "det kan nog bli nåt av dig"
Och jag läste inte ens kontraktet
Jag fick en tågbiljett och ett hotell på natten
Nu tar jag med mig pengarna hem för själen jag nästan sålde
Jag sitter ensam i parken jag gjorde alltid det bästa för den jag älskade


Dom kommer kliva på mig, dom kommer kliva på mig igen.
Dom kommer kliva på dig, dom kommer kliva på dig igen.


Av Måns - 22 januari 2012 12:02

Hej på er!


Jag gick inte till jobbet idag för jag kände att jag var tvungen till att plugga.. Har två arbeten som ska vara inne senast 08.00 imorgon och sen har jag lite att ta igen...

Så idag är det massa plugg som gäller och då tar jag hjälp av cola, snus, cigg och go musik!


Jag sitter här och tänker på olika saker som händer detta året och det kommer bli ett fartfyllt år.. Här är några saker som står i min kalender:

  • Ledarutbildning med min församling i Skottland
  • Konfirmationsläger i Tyskland
  • Eventuellt Spanien
  • Eventuellt Rom
  • Eventuellt Palestina/Israel
  • Blåvitt matcher
  • Studenten

Det enda jobbiga i det här är att det kostar en del om man ska göra detta... Förutom Skottland och Tyskland för det betalar församlingen!


Men nu är det nog dags för mig att börja plugga! Skriver ett inlägg lite senare!


Ha det gött sålänge!

Presentation


Tjenare!
Mitt namn är Måns och jag är 19 år. Kolla gärna in min blogg om tatueringar och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards