mosentattoo

Alla inlägg under februari 2012

Av Måns - 28 februari 2012 20:56

Hej på er!


Idag har jag varit hemma från skolan, är helt matt och har lite feber...

Så har bara legat i sängen idag!


Förutom när det ringde på dörren så då var jag tvungen att gå upp. När jag öppnade dörren så stod brevbäraren där och jag mig posten och ett paket! Överst låt ett brev från Sveriges Riksdag till mig.. Jaha.. Sen var det bara 2 andra brev om högskolor som jag slängde direkt! Sen var det ju paketet också som var till mig! Och vad var det i detta paket??

Jo...

Mina varor som jag beställde i söndags!

4 bengaler, 2 isfacklor, 3 blåa rökbomber, 3 vita rökbomber!

Jag tänkte gå ut och testa en av varje imon kväll och då kommer det upp bilder på hur detta ser ut! 


Nu är det fan inte långt kvar till 1 april och att man sitter på bussen upp till Södertälje! Dom har redan börjat sälja resan och för medlemmar i Supporterklubben Änglarna så kostar resan 550:- men för icke medlemmar så kostar resan 650:-!!!

Som tur är så är jag med i SÄ men jag har lovat Therese att betala hennes resa också och hon är inte medlem.. Så 1200:- kommer gå till resan och sen 200:- för inträde till oss båda... Sen ska jag ju dricka också på resan så ungefär 500-800:- för alkohol, sen ska man äta och dricka i Södertälje... Ja, hur fan har jag tänkt här egentligen?? HAHA!

Får köpa resan snart i alla fall!


Nä nu ska jag lägga mig i sängen igen!

Ha det gött vänner!

Av Måns - 26 februari 2012 22:41

Hej på er!


Jag vet att jag har varit as dålig på att uppdatera det senaste!

Men jag kan försäkra er om att det inte har hänt så mycket som sklijer sig från dom andra inläggen, haha!

I lördags var det förfest nr2 och vi tog emot Fredriksstad! Matchen slutade 2-2, men jag tror att vi alla såg det som en vinst! För vi är fortfarande obesegrade 2012!!! Framåt kamrater mot nya mål!


Kollade på Big Brother nyss och visst, helt okej att Juliana åkte ur, hon gjorde inget ändå... Men att Petronella gick ut självmant.. det var inte bra! *Sadface*

Petronella var en av mina favoriter! Hon har en riktigt skön stil! Tur att Marcel, Tenny, Joe och Annika är kvar i alla fall!


Känns som om jag håller på och bli sjuk... IGEN! 

Vet inte riktigt om jag drar till skolan imon! Haha!


Men nu ska jag nog lägga mig och försöka bli lite bättre!

Godnatt o ha de så gött!

Av Måns - 20 februari 2012 21:53

Hej på er!


Just nu är jag hemma hos Therese och har det allmänt mys!

Skolan började idag, därav rubriken... Fast nu får jag ta mig fan ta tag i det hela.. Snart går vi in i mars och då har det gått 3 månader av detta året och 3+3=6, månad 6 = juni, juni = studenten! Halva tiden av har gått och än så länge har det funkat sådär... Ska kanske börja med projektarbetet som ska va klart om 2 veckor.. har haft hela 3:an på oss med har inte riktigt orkat att börja....

Nog om skolan!


Jag skriver mer imon!!

Ha de gött!


(Med risk för att jag redan har haft den här låten.. men den är så jävla bra och det är ju ändå Håkan...!)

Av Måns - 19 februari 2012 23:09

Hej på er!


Nu tänkte jag prata om något som jag har tappat respekten för... Snuten!

Min respekt för de som ska skydda det Svenska samhället är lika med noll! Snuten slår och det vet alla, alla som har varit med om det!

Första gången jag var med om övervåld var när jag åkte på en träningsmatch mot Elfsborg förra året! 

Jag blev riktigt insatt i blåvitt 2010 då jag och min dåvarande flickvän precis hade gjort slut. Jag sökte tröst hos något och det blev något som jag kommer att följa hela mitt liv! På de sättet så har jag inte varit med om övervåld innan dess men det jag har varit med om nu är för mycket! 

Dom slog och pepparsprayade min blåvita familj, mina kamrater, mina kompisar för vilken anledning? Ingen! Det fanns ingen som helst anledning till varför de sprayade oss!

Jag har själv varit nära på att bli slagen av snuten för att jag befann mig i ett stökigt gäng, som jag drogs in i. 


 

"Polisens dialog = tala med batongen 1.3.1.2"


Det handlar inte bara om fotbollen... För bara någon vecka sen så blev en flicka våldtagen här i Mölndal av en vakt som är anställd av snuten... För bara några dagar sen så skulle polisen göra en razzia mot ett lägenhet och vad hittar dom där? Jo en påtänd snut som hade ringt efter horor... 

Är det detta våra skattepengar ska gå till?? Snälla Svenska folket.. kolla på hur det går till nu för tiden! 

Våga ta striden mot grisarna, jag tänker inte backa om dom går till attack och det vet jag att jag inte är ensam om!

1.3.1.2 = A.C.A.B = All Cops Are Bastards!


Det här är en video från hockey derbyt mellan Djurgården och AIK, se och bedöm själva... Vill vi leva i ett sådant här sportsamhälle?? Eller i ett sådant här samhälle över huvudtaget?


"Han var mobbad i skolan,

sen blev han stor.

Skaffa sig hjälm,

batong o pistol.

Tjäna sämst utav alla,

men tror han är cool.

Det är våra pengar,

o vi har fått nog.

VI HATAR SNUTEN!"

Av Måns - 19 februari 2012 14:29

Tjenare!


Nu sitter jag här med min kamrat Peter som precis blivit av med sin gaddningsoskuld!

Han blev riktigt nöjd, vilket är riktigt roligt att höra för mig!



"I år så tar vi SM-Guld"

"En för alla, alla för blåvitt"


"Vi sjunger högt för vårat lag, vi stöttar er i med och motgång,

blåvitt ska alltid finnas kvar och vi ska minnas Bebben Johansson i alla våra dag!

En enda kärlek blå och vit, ja vi e blåvitt Götets stolthet,

o i Europa har vi vunnit, ÖIS o Gais här har ni laget som har 18 SM-Guld!"


"En dag i oktober, på Café Olivedal,

bildas en kamratförening, som vi älskar än i dag.

O så länge som vi lever, ska vi alltid följa er,

vi ska bli va vi har varit, o gulden ska bli ännu fler!"




Av Måns - 19 februari 2012 11:09

Godmorgon på er!


Idag ska jag plugga lite och kanske gadda min kompis! 

Jag vill bara be om ursäkt om jag verkade lite tvär igår men kände mig inte så bra och då kan jag låta sur.. det var inte meningen.


Idag smäller det igen! Kalla mig tönt men idag börjar Big Brother! Om jag inte hade haft en flickvän när dom sökte folk så hade jag sökt, haha!

Det är nog ett av dom mest underhållande programmen som finns! Så idag får ni inte missa det på 11:an kl 21.00


Nä nu ska jag käka lite frukost och kolla på något.. så jag skriver mer senare!

Ha de gött!

Av Måns - 18 februari 2012 23:30

Hej på er!


La mig i sängen förut och började kolla på "Once upon a time in Mexico". As bra film! Hann och kolla typ en halvtimme innan Therese ringde och jag fick pausa.. men det gör inget, jag pratar så gärna med henne!

Vi såg förresten en av dom bästa filmerna jag har sett igår! Walk the line hette den, ni kanske känner igen den! Den handlar om Johnny Cash och hans liv. Jag måste säga att den berörde mig och har öppnat ett nytt sinne för hans musik.. har ni inte sett den, se den!


Nu får jag fan sova snart! Tänkte att jag skulle plugga imon för skolan börjar ju på måndag även fast man inte är så pigg på den.. 

När man säger att man inte orkar med skolan och man bara vill lägga av så säger alla att man ska fortsätta att kämpa för snart tar du studenten.. Men nähe?? Menar ni det??! Klart jag kommer fortsätta tills jag tar studenten.. Nä jag har gått i skola i 12 och ett halvt år, jag orkar inte det sista halvåret så jag lägger av nu.. EFTER 12 OCH ETT HALVT ÅR...

Det skulle jag aldrig göra. I min hjärna har jag redan slutat skolan för länge sen.. Jag slutade skolan efter tvåan, jag orkade inte kämpa mer nu i trean...

Har man ingen lust så har man inte, lärarna gör ju det inte bättre... "Missat något? Äh vi ger han lite mer att göra så han får större lust att komma till skolan!"

Så resonerar mina lärare iallafall!


Men nu säger jag godnatt och så lägger jag mig med lite Cash i lurarna!

Byyyeeee!


Av Måns - 18 februari 2012 18:36

Hallå på er!


Idag när jag vaknade upp så var det bara blåvitt blåvitt blåvitt i huvudet! Kollade vilket väder det var och det stod som spön i backen... Men då tänkte jag tillbaka till i somras då vi var i Falkenberg för att se våra änglar spela och vi blev så blöta så man kunde vrida ut vatten från kalsongerna, haha! 

Menmen.. Det var bara att klä sig bra!

Therese kände sig inte så bra när hon vakna så hon följde inte med på matchen, men de va lika bra att hon åkte hem och tog det lungt! Hoppas du blir bättre snart <3

Matchen va riktigt rolig att se! Så dom spelade våra grabbar! Finfin fotboll!

Matchen slutade 4-0 till Sveriges mesta mästare! Nu längtar man till onsdag när man får se U21 killarna dra över Utsikten.. Sen på lördag är det dags för oss att slå Frederikstad!


Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på någon film och tjocka mig, känner mig inte så jävla bra jag heller!

Ha det gött alla!


 

Presentation


Tjenare!
Mitt namn är Måns och jag är 19 år. Kolla gärna in min blogg om tatueringar och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards